onsdag 21 december 2011

Axlar & Rygg

Axel, rygg samt lite bröst och mage; check!
Som uppvärmning "galopperade" jag genom mitt axelpass med halvtunga vikter, fokus på att få upp pulsen i kroppen. Passet är en mix mellan maskinrodd, multi-maskin, fria hantlar och pilatesboll. 
Sen traff jag naprapat Anders för att lära mig ett gäng nya grymma övningar syftet att åstadkomma ordentligt kontakt med övre del av rygg. Alla övningar satt fint... helt tills vi kom till magövningen som heter Russian rulett, då gick det åt skogen... eller det hände inte så mycket liksom. Varken hjärna eller magmuskler fick ihop övningen, utan det var mest armarna som rörde sig från sida till sida. Oj... och Anders fick kämpa med mig idag... ha-ha... ena armen här och den andra armen där, tjing och tjong och hej och hå och en milljon försök... skam den som ger sig; övning gör mäster`n;)! Det kommer att bli perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar