onsdag 28 december 2011

Cardio-race: + 120 m:)

Julen har satt sina "spår"...
en reflektion bara.
"Registrerar" att jag har börjat ett litet morgonkardio-race med migsjälv, och att jag har hållit på med detta några dagar...:) Grejen är att springa lite längre på samma tid varje dag...;)
Kör innanfrukost-kardio för att jag gillar det, sen smakar frukosten fantastisk efteråt.
Morgonkardion får sammantaget fortlöpa över 60 minuter prick! Dessa 60 minuter ska rymma båda uppvärmningsjogg och löpning.
De första 15 minutrerna ska alltid utföras i långsam uppvärmningsfart, för att få igång ledd och muskler.
Sen 45 minuter fartökning efter känsla.
Målet är "dynamisk";) och handlar om "större siffror" på 45 minutrer för varje dag.
För att jag gillar det.
För att det känns kul;) Imorse blev siffran 9.22km dvs. 120 meter längre än igår.

6 kommentarer:

  1. Skojjig utmaning! :D

    Jag har inte kunnat se din blogg på flera dagar nu! När jag surfat in på din sida via mobilen har jag kommit till någon spamsida :o "onlinequis"-någonting hette det, jag vågade inte klicka på det, men vet ju aldrig vad det är! Men nu verkar det vara borta och jag kan läsa igen =D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Emma;
    Ha-ha.... "onlinequis"? ... Vad fan är det? ... låter skumt ja! Bra du inte klickade på den skumma "online-plittebläh-grejen"!

    ... och ang. utmaningen: ja, måste skåha till det ibland;) Kanske du vill hänga på utmaningen?:)

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig utmaning :) Frukost är fantastiskt efter morgoncardio.

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, varför inte! :D Jag kommer dock inte springa varje dag, men jag kör gärna en sån där max-sträcka-på-samma-tid en gång i veckan.

    Brukar du springa lopp förresten? Jag och en kompis ska springa "premiärloppet" här i Sthlm den 24e mars, du kanske vill haka på? :)

    SvaraRadera
  5. Kul:):)
    Nä... Kan nu inte springa Såhär varje dag jag heller! Om jag gör det då kommer nog inflammationerna som på rälls efter ett tag... fast jag har så otroligt supersvårt för LAGOM!
    Jag gjorde en satsning på 5 km distans innan jag ändrade sport till AF. Hann springa ett gäng lopp. För skåj så sprang jag några 10 och 21 km också, fast såg dessa lopp enbart som träning då. Jag får återkomma om Premiärmilen, fast jag ät ju en mellandistanser'e:) eller även lite emot kortdistans;)

    SvaraRadera
  6. Matilda;
    :) Visst är det kul att lägga in lite utmaningar i träningen. Ja; frukost är liksom en helt annsn dimention att inta just efter ett träningspass;)
    Kram:)

    SvaraRadera