söndag 11 december 2011

Hjärnträning

Kände det direkt... den kreativa inställningen är aktiverat. ON! Sitter vid köksfönstret med hakan unifär ner i frukost-skålen. Kaffekoppen står stadigt bredvid och tredje adventsljuset tänd. I en haug av papper och pännor. Hjärnan vill uttrycka sig. En mix av tankar, funderingar, ideer och känslor vill uttrycka sig i form och färg. Bara att flyta med och låte denna mix strömma på, ideerna ploppa fram. Igår planerade jag en nogragrann "to do lista" för idag, fast när jag känner detta mood så kaster jag lätt planen åt sidan! Planen är noll värd i detta mood! Tvätta, städa, handla mm. kan göras när moodet har andra inställningar. Kreativiterkänslan är min grunnläggande drivkraft. Denna starka drivande känslan, en livskraft behandlar jag med största respekt. En känsla som gör mig lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar