tisdag 15 november 2011

"WOW" för "Extra-tuggummit"!

"Something Extra, a taste of
Strawberry & Banana
"
Köpt av Extra
Ikväll blev jag "köpt" av ett tuggummi-koncept!
"From this moment I am a new fan of "Extra with fruite taste due to the fact that it feels more lik EXTRA"!

"What you see is what you get!"
Det började i kassakön på Coop, då mina ögon falt på denhär snygga, smarta förpackningen:
Mina blixtsnabba observerande tankar var;
Ett tuggummi som ser gott ut...
Hmmm, sockerfritt dessutom....
= Två grundläggande attribut för att ha möjlighet att hamna i min shoppingkorg!
Nyfiken
Jag reflekterar, känner efter; Jo... jag känner mig lite sugen... Paketet har verkligen fångat mitt intresse; nu har jag verkligen kommit till fas som heter NYFIKEN! Fingrarna griper tag om det eleganta paketet; vänder paketet runt och jag känner hur "WOW èt" forsar genom mina tankar. Jag bokstavligen älskar den jättesnyggt utformade baksidan; en snyggt utformad flik för bättre anpassa ett gripande grep för fingrarna i öppningsmekanism.
Jag är köpt av mina två sinnens reflektioner; 1) DET jag ser! 2) DET jag känner!
"Plupp" så hamnar tuggummipaketet i min shoppingkorg!

Köper hanterings-upplevelsen
Den vidare upplevelsen att öppna upp tuggummipaketet, från att plocka bort första tunna glansigt transparenta "plastfodralet" fram tills njutande av att tugga på den ljuvligt smakande tuggummit var underbar: Första plastfodralet gjorde att paketet glänste bland sina konkurrenter i hyllan, jag såg den lite "extra";) mycket. Den glansiga plasten ger en liten lyxkänsla av något "extra". Den glänser i handen som en lite juvel. Paketet känns "trygg" på ett hermetiskt sätt; ingen bakterier eller virus kan tränga sig in i detta paketet!
Det känns verkligen mycket trevlig att öppna paketet med de snyggt formade detaljerna i öppningsmekanismen! Varje tuggummi var inpackad i en liten rolig papperemballasj med figurer på, vilket gjorde att varje enskild tuggummi kändes speciell... kändes som jag hade "fått en liten present" där varje enskild tuggummi var ett litet paket!

Köper smaks-upplevelsen
Tuggummin smakar himla gott och har en annorlunda, lite sträv konsistens som jag gillar!

Köper produkten
Jag kommer tillbaks, kommer köpa denna tuggummi igen; och det redan nästa gång jag får lust på något "extra".

Trofast kund
Knceptet lyckades riktigt bra med att köpa min uppmärksamhet, nyfikenhet och köparvilja. Det känns som att konceptet övertygade mig att välja Extra för all framtid. Med ett "WOW" och ett "PANG" blev jag direkt en trofasta Extra-kund!
Kändes som en ny kompis som kan förgylla en vardag, en ny "my pressures";)
I LOVE Extra!

Rekommenderar
Vilket ljuvligt tuggummi! Känns verkligen som att jag unnar mig "något extra"! Något extra som börjar redan i köpsituationen, paketet är roligt att hantera, tuggummin har ingen socker fast mycket smak. Ett litet minus är att smaken skulle kunna hållit i sig lite längre. Men om njutningstiden av tuggummit jämförs med  tiden det tar att konsumera en påse godis så fungerar tuggummit riktigt bra! Tuggummit är dessutom ett hälsosamt alternativ för kroppen och har styrkande effekter på tänderna, två stora kontraster till effekterna av godis:)

3 kommentarer:

  1. Dom är goooda...! Najs att dom finns i massa spännande smaker :)

    SvaraRadera
  2. haha, bra konsument med andra ord.

    SvaraRadera
  3. Emma;
    Visst är de goda!!:) Riktigt nammisar:)

    HurtMaja;
    He-he precis:)
    Jag är lite svår-flörtad när det gäller produkter; båda materiella produkter och matprodukter. Om jag hittar något jag gillar, så blir jag en väldigt bra och trofast konsument:):)

    SvaraRadera