lördag 3 september 2011

Motorsåg i röstbandet

Natt till igår fick jag lite lugn från virusen och äntligen sova nästintill 1 hel natt. DET gillade kroppen! Den svarade med; ”Yesss… nu känns det lite bättre”. 
Fast lunchtid hände något för mig ologiskt… jag blev plötsligt mycket sämre; sår helveteshosta, andningen låt som genomträck och rösten som en motorsåg!
Just denna helomvändningen kan jag varken förstå eller förklara… var bättre på morningen och förmiddagen, höll mig i lugn på förmiddagen, tryckte i mig alla mål (trots absolut inga hungerkänslor) så immunförsvaret och kroppen skulle erbjudas tillräckligt med näring för att tillfriskna efter de bästa förutsättningar och förmåga.
Är nu sjuk på 4:e dagen, så det verkar som att kroppen inte haft ”besök” av detta virus förut. Immunförsvaret kan ju bruka en vecka på att bygga upp ett fullgott immunförsvar för att ”äta upp” och eliminera infektion som ”nya” virus har förorsakat. Om immunförsvaret har ”mött” virusen tidigare så skulle det kunna minnas och attackera och eliminera virusen snabbare, vilket åter borde ge kortare och mildare sjukdomsförlopp…
Heja immunförsvaret; "sparka ut Klantvirus AB nuuu!" Näsan har sedan lunchtid villat snytas varje 30:de minut! Så immunförsvaret är troligen på rätt väg och håller i skrivande stund på att lyckas spotta ut skiten. 
Tummen upp vet`ja!

3 kommentarer: