onsdag 21 september 2011

Min Axelträning!

Idag började jag köra stabiliseringsträning för axeln. Träningen består i att träna upp igen en stark, stram och stabil axel. 
Fick lära mig träningsprogrammet av Anders på Buddha House idag. Stabiliseringen ska gå framåt på ett tryggt, säkert och systematiskt sätt. Säkert och tryggt betyder perfekt styrkträningsteknik samt saker att tänka på just relaterad till min axel.
Systematiskt innebär medvetet stegring av belastning eftersom  musklerna blir starkare.
Fick lära faktorer av stor betydelse kring mitt förhållningssätt till smärt-reven. 
Planen är att köra en stegrande rehab-stabiliseringsträning fram till december, och sen fortsätta min athletic-fitness träning.


Jag har en "mening" i huvudet; 
"Den 1 December kommer min axel vara stabil, stark och tålig!"



2 kommentarer:

  1. Bra med lite extra skjuts av det mental där! :) Jag tror på din axel!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig lycka till med axeln, är säker på att det kommer gå fin fint :)
    Kram

    SvaraRadera