onsdag 21 september 2011

I love Stockholm

Tidig onsdag septemberkväll… himlen badar i lax-rött, orrange och rosa.
Luften är klar, funktig och varm. 
Färgerna krispiga, skarpa.
Jag promenerar...
... blir tagen av en stark känsla av frihet; fri i själen, fri känsla i kroppen.
Idag kände jag Stockholm pulsera!
Stockholm och jag var ”nära” idag; kände det i armarna, i magen, i benen.
Som om jag inte var jag, utan en del av Stockholm landskap… mina armar var Gamle Staden och mina ben Söder Malm.
Körde bussen en extra sväng på väg hem, bara för att det var så vackert, bara för att njuta lite mera.
Kände tillhörighetens vingar.
Vackra Stockholm, min stad!

3 kommentarer:

  1. Ja hösten är en fin årstid. Fick också härliga känslor på min morgonpromenad i solen och få se alla härliga färger. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vackert skrivet!
    Längtar till Stockholm när jag läser dina ord. Ser vyerna framför mig, himlen som brinner i solnedgången. Min favoritplats i Stockholm är "Terassen" på Riddarholmen där man befinner sig mitt emellan alla stadsdelar. Mitt i centrum men ändå rogivande plats. Solnedgången bakom Västerbron, Söders höjder med Högalidskyrkans torn till vänster och Kungsholmen till höger.
    Tack för att du väckte min längtan och kärlek till Stockholm! =) Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Här kan du läsa om bindvävsmassage :)

    www.flexmassage.se/bindvavsmassage.php

    SvaraRadera