tisdag 27 september 2011

Konvexa sulor

Höga fotvalv gör att löpträning och intervallträning i synlighet utsätter bland annat fotvalven för väldig stor belastning. I mitt fall har detta förorsakat inflammationer, svullnader i ledband och senor i fotleden.
Idag har jag hämtat mina gjutna sulor för träningsskorna! Sulor utformat med optimalt stöd för just mina fötters höga fotvalv och fotformar; sulornas konvexa formar utformat för att passa exakt in i fötternas konkava formar.
Fötternas, vadernas, benens muskler, senor behöver vänja sig till nya belastningsfördelningen som händer i kroppen. Rent praktiskt får jag veta att detta till en början betyder 1 timmes användning per dag.
Med verktygen "Fotfokuserad träningspass" och "optimalt konvexa sulor" ska jag bli av med dessa återkommande inflammationer! 
Yeeeay!

2 kommentarer:

  1. Hoppas sulorna hjälper dig!!

    SvaraRadera
  2. Madde;
    Sulorna känns supersköna:)
    Äntligen får fotvalven lite stöd:)

    SvaraRadera