söndag 12 februari 2012

Triceps upp-ner-slut...

 Min "Tricce"
Med en morgonvikt på 63.1 kg hoppade jag rakt upp i roddmaskinen och rodde mig fram bland tankar kretsade kring morgonens trista nyheter och vidare till alla de unga, stora musik- och filmartister som gått bort under "senaste året"... ledsen, upprörd och lite arg över det! Whitney... kvinnan med änglarösten på 80-talet - så utopisk gripande vacker röst, så utopisk strålande vacker...

Först bröstövningar och hade bitvis fin kontakt med bröstmuskulaturen. Har mycket att jobba med här för att förbättra kontakt och utveckla muskulatur.
Sen tricepsövningar, däribland tre dipsövningsvarianter mellan bänkar varav sista dipsvariant är tre maxset.
Dipsmax resultat idag  första set 14 reps, andra set 10 reps, tredje set 9 reps. Märkte att då triceps började ta slut uppstod abrupta stopp halvvägs upp i dips`n ... "Pang" och brått stopp. Då verkade jag alltså vara klar med just detta settet.
Avslutningsvis väntade magövningar, kände hur mitt energilager sang på sista versen, energiflaskan slut! Klarade mig dock bra genom Russian twist och diagonala crunch, då antalet reps låg på 20-30 per set. Fällkniven blev en långdragen histora... med en stel, konstig och komisk rörelsesteknik från Planeten "Hej kom och hjälp mig" kämpade jag med "näbb och klor" för att nå fram till det tresiffriga antalet reps!
I stretchningen gavs ländryggen lite uppmärksamhets-stretch också, lätt att få spänninger här under vardagen.

2 kommentarer:

  1. Bra kört - trotts förlusten av en stor artist...

    Väldigt cool bild på dig där! :D

    SvaraRadera