söndag 29 april 2012

Debut på poseringsträning

Idag klev jag upp i klackskorna och gjorde min debut på poseringsträning med Teamcoach Madde. Intressant träning att lära sig att posera; kändes lite som att jag fick "allt i ett paket, fast jag inte rörde särskilt mycket på själva fotsulorna". Poseringsträning tränar båda knopp och kropp... jag upplevde träningen som hjärngym, statisk muskelträning, koordinationsträning och nervebaneimpulsträning. Att fokusera och isolera olika kroppsdelar ställa in kroppsdelarna i olika vinklar och samordna dessa vinklarna till ett helhetligt kroppspaket i slutändan:) Jag blev faktiskt svettig (!) och observerade även en svettpärla åka iväg över  armen(!!). Någonstans under vägs i träningssessionen fick jag för mig den ljusnade ide`n att kanske det funkade att liksom bara "rista kroppsdelarna i rätt position"... fast det såg ju mest väldigt roligt ut! Kontrollerat framgångsätt fungerade bättre, lite som 1-2-3-4 osv metoden:), en kroppsdel och en sida av kroppen i taget, skam den som ger sig;)

4 kommentarer:

  1. Ja, det är inte lätt det där, men du kommer lära dig och det kommer då bli lätt som en dans ;D

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det jobbigt! Blir som ett "mini" träningspass...och så ska man komma ihåg att le OCH andas oxå;) Men kul är det:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som ett mentalt styrka och nervbanekoordinationspass, kräver koncentration! Väldigt bra att vi tycker det känns kul;):)

      Radera