söndag 3 februari 2013

Mata ben

Idag var det bara sååå trevligt att bara mysa här hemma med värmljus, bok, sälskap och bästa söndagsmaten:) MEN: "Bättre sent än aldrig" så till sist tok jag mig i kragen, välta mig ur dörren i riktning gymmet... dock bokstavligen "i sista timma" innan stängedags! Resultatet av detta söndagsbeteendet gav mig ett särdeles intensivt och tungt benpass!! Väl framme i gymmet med, utrustad med tränings-ditt och datt och tyngdlyftskor var bara att bita ihop och köra som en galning för att hinna med mina 200 reps. Matade på och tog enbart minipaus. Körde som jag brukar göra numera, nämligen med ett ben i taget på varje övning; Utfallssteg i Smithmaskin, Benspark, Liggand lårcurl och Vadpress. I Smithmaskinen fick jag kontakt till tusen och även en grym kramp i höger rumpball på slutet... men; jag överlevde! Bra gung i musiken och fin sväng i  gymatmosfären i veckans sista gymtimma.

2 kommentarer:

  1. Haha, låter som ett vansinnigt jobbigt pass = bra pass :D Alltid lurigt det där när man masar sig iväg till gymmet i siste minuten, men så brukar det också bli bra pass! :))

    SvaraRadera
  2. Precis - då hänger "diciplintröjan" bra nära kroppen;):)

    SvaraRadera