söndag 30 december 2012

Butt & Ball

Det var rätt tydligt vilken kroppsdel som passade bäst att träna idag! Träningslusten ville träna armar, fast det blev endel slit och drag i armarna på ryggpasset igår, så det fick bli muskelgrupper som ligger "mitt emellan" armar och ben.  
  Receptionisten frågade om jag skulle löpträna idag... det hade jag inte alls planerat (iallafall inte helt "tydligt";) dock kilar ofta löparfoten i bakgrunden ändå. Väl... efter att lyssnat in hennes berättade om gårdagens löppass blev jag absolut tydligt löpsugen!! Dagens pass fick börja med en lätt 5 km på löpbandet i 1% lutning. Hade riktigt skön spänst  i benen idag, känslan av att benen rullar framöver av sigsjälva, kroppen flyter framåt och att jag sitter på i "togvagnen" och njuter utsikten... denhär känslan är bästa känslan! 
  Sen klev jag av "löptoget" och började "mate" magmusklerna. Började med Plankan (30 sek * 5 reps), Kicks backs i kabeltrissan (10 reps*5 set/fot), Benlyft på bänk (10*3), Russian twist med 10 kg viktplatta (10*3), Fällkniven (10*3), Drag emot rumpan (10*3), Knäballans på pilatesbol framåt/åt sidan (20*3).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar